środa, 15 sierpnia 2012

Solniczki z Wieliczki ruszają na podbój Świdnicy

PIERWSZA WYCIECZKA SOLNICZEK – DZIEŃ 3
                Dzisiaj wyjechaliśmy w teren. Podbiliśmy Głuszycę oraz Krzyżową. Początkowo wszyscy byli ospali ze względu na wczesną godzinę śniadania. Jednak już po jakimś czasie większość była gotowa do działania. A dzień był naprawdę pełen wrażeń! Aby lepiej zrozumieć temat, w drodze autobusem pani Iwona przybliżyła nam historię Dolnego Śląska. Na pierwszy ogień – Podziemne Miasto Osówka. Pan przewodnik dwoił się i troił, aby odpowiedzieć wyczerpująco na wszystkie nasze pytania, jednak i tak najwięcej wrażeń dostarczył rejs łódką oraz przechadzka po deskach nad lodowatą zimną wodą. Następnie zwiedziliśmy Krzyżową, gdzie zjedliśmy obiad w budynku, gdzie niegdyś (ku przerażeniu paru osób) mieściła się obora. Pod koniec wycieczki, wyposażeni w aparaty fotograficzne, udaliśmy się w teren by uwiecznić to, co przez cały wyjazd widzieliśmy. Dzień zakończył się spotkaniem z rdzennymi mieszkańcami Świdnicy na temat „Trudna historia nie musi dzielić – wielokulturowość Dolnego Śląska”. To był niezapomniany dzień pełen wrażeń!!!

Bez kasku ani rusz!

Rzędem do przodu.

Zgadnijcie, kto to?

Szkoda, że nie słychać jak piszczą.

Lodowata woda zalewała nas z każdej strony.

Fragment Muru Berlińskiego.

Całkiem inna lekcja historii.

Klimat Domu na Wzgórzu zatrzymał nas na werandzie.

Nie Szwedzki, nie Powyłamywanymi tylko z Krzyżowej.