sobota, 18 sierpnia 2012

Solniczki z Wieliczki ruszają na podbój Wrocławia

Ostatniego dnia pobytu na Dolnym Śląsku pojechaliśmy na wycieczkę do Wrocławia. Dla większości z nas była to pierwsza wizyta w stolicy Dolnego Śląska. Pan Janusz Witte oprowadził nas po starówce i po Dzielnicy Wzajemnego Szacunku. W dzielnicy znajdują się cztery kościoły Ewangelicki, Prawosławny, Katolicki i Żydowski które ze sobą współpracują. Przewodnik opowiedział nam historię o krasnoludkach, które zdobią ulice Wrocławia. Później pani Aneta oprowadziła nas po redakcji Gazety Wyborczej, która znajduje się przy Placu Solnym. Nazwa tego placu wzięła się stąd, że w czasie średniowiecza sprzedawano na niej sól pochodzącą z naszej miejscowości Wieliczki, w redakcji wspólnie pracowaliśmy nad tekstem który ukaże się w naszej lokalnej gazecie. To były nasze ostatnie zajęcia dziennikarskie z panią Anetą. Kolejnym miejscem naszej wycieczki był trzeci z zabytków UNESCO - Hala Stulecia. W hali zobaczyliśmy centrum poznawcze i weszliśmy pod kopułę hali. Ostatnim miejscem naszej wycieczki było jedno z największych ZOO w Polsce. Mogliśmy zobaczyć wiele okazów ciekawych zwierząt, których nie spotkamy na co dzień. Obejrzeliśmy żyrafy, wielbłądy, małpy, rysie i wiele innych zwierząt. Tak zakończył się ostatni dzień wycieczki.
Cały tydzień minął bardzo szybko, dni spędziliśmy na zwiedzaniu oraz warsztatach dzięki którym dowiedzieliśmy się wielu przydatnych informacji.W ciągu tych kilku krótkich dni związaliśmy się z tym miejscem i osobami, które ten wyjazd zorganizowali. Jest nam ciężko opuścić to miejsce.
Chcemy bardzo serdecznie podziękować organizatorom naszego wyjazdu pani Bożenie Pytel i ks. Waldemarowi, pani Iwonie Holeksa, która była z nami przez te wszystkie dni oraz pani Anecie i panu Jackowi za prowadzone warsztaty.