czwartek, 2 sierpnia 2012

Toruńskie Anioły w Świdnicy - dzień czwarty






Dziś był najbardziej upalny dzień. Całe szczęście zbawienny chłodek katedry, do której udaliśmy się przed południem oraz chłodek  budynku luterhimu, w którym mieliśmy zajęcia, uczynił go znośnym. Program jak zwykle szalenie bogaty. Zajęcia wyczerpujące, ale satysfakcjonujące. Pamiętamy, że praca uszlachetnia i przynosi efekty. Na zajęciach dziennikarskich nie było lekko, ale kto powiedział, że będzie. Praca dziennikarza wymaga refleksji, odpowiedzialności za słowo, a my przecież traktujemy język jako narzędzie, które da się wykorzystać. Tak, tak nasze nara, spoko, to dobry, ale niewłaściwy sposób wykorzystania języka. Czas się jednak opamiętać, bo jak nie, to pani Aneta będzie musiała kupić każdemu z nas Słownik Języka Polskiego, a potem synonimów … Całe szczęście jeden artykuł już mamy gotowy.

Po dzisiejszych zajęciach nie zapomnimy katedry.
Katedra zrobiła na mnie duże wrażenie. Podobały mi się rzeźby. Nie wiedziałam też, że malarze barokowi uprawiali iluzjonizm. Teraz wiem, nawet na czym on polegał - Kinga
Katedra bardzo mi się podobała, od przewodniczki dowiedziałam się, jak rozpoznać styl barokowy.  Powtarzam sobie: rozbudowane,  załamane, zdobione gzymsy, zdobienia w kształcie małżowiny usznej, liczne motywy roślinne. Może przyda mi się to na egzaminie - Joasia
Zakochałam się w ołtarzu poświęconym Matce Bożej Słonecznej, który ufundowała rodzina chorego chłopca. Dowiedziałam się, ze Madonna czyni cuda, uzdrawia - Agata
Trafiliśmy na próbę śpiewaka z Niemiec, przygotowywał się do festiwalowego występu. Oczarował mnie. Muzyka baroku naprawdę kryje magię - Sylwia
W Muzeum Dawnego Kupiectwa spodobała mi się kasa fiskalna oraz ekspozycja prezentująca wygląd dawnej apteki - Michalina
Zaciekawiły mnie wykopaliska archeologiczne i stary motor - Magdalena
Zainteresowały mnie narzędzia do mierzenia i ważenia, stara olbrzymia waga oraz stare banknoty - Patrycja
Wiem jakie tajemnice kryje ściana w Świątyni Pokoju. Zobaczyłam jak  powstawała - Kasia
Dowiedziałem się jak warzono piwo i że było ono przyczyną wojny piwnej - Zgredek
Po warsztatach dziennikarskich odróżniam fakt od opinii. Wiem, że informacje muszą być rzetelne - Patrycja
Praca dziennikarza nie jest łatwa. Nim stworzy artykuł, musi się napracować, a potem liczyć się jeszcze z krytycznym odbiorem. Uwagi nie są przyjemne - Kasia
Pan Bartosz Kliszczyk uświadomił mi, że portale internetowe są kapsułą czasu. Ładna nazwa i kryje dużo treści - Kasia
Teraz wiem, że muszę uważać. Portal internetowy nie może zastąpić mi przyjaciół. Szkoda, że wcięło Internet - Kinga
Po spotkaniu Dlaczego wato być wolontariuszem? - Altruizm uszlachetnia i czyni nas lepszymi ludźmi. Warto pomagać - Sandra
Dobro wraca, więc nie wahaj się pomagać - Agata

CAŁA GRUPA:
Pani Magdo, zajęcia były przecudowne! Przez całą drogę do 'Lwa' młodzież mówiła tylko o Pani. Zachwycił ją Pani entuzjazm, kompetencje, uśmiech i podejście! Nie ma to jak człowiek z wielkim serduchem! :) :) :)

Szkoda, że nas nie było - Zgredek, Olek, Patryk, Kasia - ŻAŁUJEMY !!! :(

Opiekunki: Mariola i Maryla